Wspólnoty Mieszkaniowe
Gdynia, styczeń 2020 r.
Oferta
kompleksowego zarządzania (administracji)
nieruchomością wspólnoty mieszkaniowej
Młodzieżowa Spółdzielnia Mieszkaniowa w Gdyni, dalej zwana Spółdzielnią, pragnie przedstawić Państwu kompleksową ofertę zarządzania Państwa nieruchomościami.
Doświadczenie
- Spółdzielnia istnieje od 1982 r., obecnie zarządzając 36 budynkami własnymi o powierzchni użytkowej 62.000 m2. Ponadto, na podstawie odrębnych umów, Spółdzielnia od 1995 r. zarządza dalszymi 39 obiektami – zasobami należącymi do różnych Wspólnot Mieszkaniowych na terenie Gdyni o powierzchni użytkowej ponad 100.000 m2.
- Staramy się maksymalnie odciążyć współpracujące z nami Wspólnoty Mieszkaniowe od uciążliwych, aczkolwiek niezbędnych, formalności związanych z bieżącym zarządzaniem obiektem budowlanym, spełniając jednocześnie standardy określone przez przepisy prawa
Nasza kadra
- Posiadamy zatem blisko 40-letnie doświadczenie w zakresie administrowania i zarządzaniem nieruchomościami własnymi i powierzonymi. Naszym atutem, oprócz doświadczenia, jest wyspecjalizowana kadra, posiadająca niezbędne umiejętności i kwalifikacje:
- 2 licencjonowanych zarządców nieruchomości
- 2 inspektorów z uprawnieniami budowlanymi
- konserwatorzy o specjalizacjach: hydraulik, elektryk, dekarz, malarz, konserwator zieleni
- pracownicy obsługi terenów zielonych
- profesjonalna obsługa księgowa
- obsługa prawna przez radcę prawnego.
Dlaczego warto nam zaufać
- Poza wieloletnim doświadczeniem Spółdzielni w działalności z zakresu zarządzania nieruchomościami, pragniemy zwrócić uwagę na poniższe aspekty współpracy w zakresie zarządzania (administracji) nieruchomością.
- Współpracującym z nami Wspólnotom Mieszkaniowym zapewniamy kompleksową obsługę administracyjną z wykorzystaniem profesjonalnych programów komputerowych wspomagających zarządzanie nieruchomościami w zakresie księgowości, rejestracji i rozliczenia opłat, prowadzenia dokumentacji oraz archiwizacji danych.
- Każdy lokal w zarządzanych przez Spółdzielnię Wspólnotach Mieszkaniowych jest rozliczany indywidualnie. Właściciel konkretnego lokalu, po uzyskaniu loginu i hasła, otrzymuje dostęp do internetowego zestawienia rozliczeń własnego lokalu. Księgowość finansowa każdej Wspólnoty Mieszkaniowej prowadzona jest odrębnie, podobnie jak roczne sprawozdanie finansowe z działalności.
- W ramach obsługi prawnej Wspólnoty Mieszkaniowej oferujemy także skuteczną windykację należności Wspólnoty w postępowaniu przedsądowym, sądowym oraz egzekucyjnym.
- Spółdzielnia dysponuje niezbędnym zapleczem administracyjno-technicznym, pozwalającym na sprawne i kompleksowe zarządzanie zasobami Wspólnot Mieszkaniowych, w tym pełen zestaw maszyn i urządzeń służących utrzymaniu czystości chodników i ulic:
- zamiatarka uliczna
- samochody dostawcze
- profesjonalny sprzęt elektromechaniczny
- kosiarki, nożyce spalinowe do żywopłotów
- ciągnik, pług śnieżny.
- Zapewniamy stałe dyżury wykwalifikowanych konserwatorów w osobach hydraulika i elektryka – dostępnych pod wskazanym numerem telefonu.
- Rekomendacją działalności Spółdzielni są już zarządzane przez nią skutecznie i efektywnie Wspólnoty Mieszkaniowe.
Ubezpieczenie
- Jako zarządca nieruchomości, Spółdzielnia ponosi pełną odpowiedzialność za zlecone czynności, realizowane i wykonywane w ramach umowy ze Wspólnotą Mieszkaniową – posiadając wymagane przepisami prawa ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności zarządczej.
Wynagrodzenie
- Wynagrodzenie za usługę zarządzania (administracji) nieruchomością jest każdorazowo negocjowane z przedstawicielami Wspólnoty Mieszkaniowej. Wysokość tego wynagrodzenia jest uzależniona od zakresu świadczonych przez Spółdzielnię usług na nieruchomości Wspólnoty Mieszkaniowej. Gwarantujemy elastyczną wycenę oferowanej przez nas globalnej usługi.
- Wynagrodzenie ustalane jest jako określona kwota, płatna od metra kwadratowego powierzchni zarządzanej nieruchomości (wynagrodzenie stanowi więc iloczyn stawki, pomnożonej przez powierzchnię nieruchomości Wspólnoty Mieszkaniowej).
- Jesteśmy przekonani, że przedstawiona i omówiona na miejscu oferta pozwoli na nawiązanie współpracy, która usatysfakcjonuje właścicieli wszystkich lokali we Wspólnocie Mieszkaniowej i zagwarantuje komfortowe zamieszkiwanie w tych lokalach.
- W celu zapoznania się ze szczegółami oferty zarządzania nieruchomościami, w tym uzgodnienia kwestii finansowych, zachęcamy do umówienia spotkania w siedzibie Spółdzielni w Gdyni-Dąbrowie przy ul. Paprykowej 12.
Zapraszamy do współpracy!
– tel. (58) 629 00 16
– e-mail wspolnoty@msmgdynia.pl
Przykładowe zakresy świadczonych usług:
Zakres obowiązków Spółdzielni jako administratora
- Bieżące aktualizowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, prowadzenie wykazu lokali oraz wykazu właścicieli z uwzględnieniem udziałów zapisanych księdze wieczystej nieruchomości
- Prowadzenie ksiąg obiektu budowlanego oraz przechowywanie i udostępnianie właścicielom do wglądu w siedzibie administratora dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej zgodnie z wymogami prawa budowlanego.
- Terminowe zlecanie przeprowadzania niezbędnych kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości zgodnie z wymogami prawa budowlanego.
- Wykonywanie bieżącej drobnej konserwacji i bieżących napraw w nieruchomości wspólnej w zakresie wielkości nakładów finansowych zaakceptowanych przez Wspólnotę (przykładowy zakres takich prac – poniżej).
- Nadzór techniczny i odbiory techniczno-finansowe zlecanych administratorowi robót budowlano-remontowych.
- Wystawianie w imieniu i na rzecz Wspólnoty zlecenia na świadczenie usług okresowych przeglądów kominiarskich i innych usług związanych z okresowymi przeglądami funkcjonowania urządzeń technicznych nieruchomości wspólnej.
- Negocjowanie i przedkładanie do akceptacji zarządowi Wspólnoty umów na dostawę energii elektrycznej, wody, odprowadzenia ścieków, wywozu nieczystości, umów związanych z funkcjonowaniem wind, domofonu, usług kominiarskich.
- Negocjowanie i przedkładanie do akceptacji zarządowi Wspólnoty umów ubezpieczenia nieruchomości i ryzyka członków zarządu, związanego z zarządzaniem nieruchomością wspólną.
- Obsługa rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy, wprowadzanie danych do przelewów i zgłaszanie konieczności terminowego zatwierdzania przelewów.
- Przygotowanie w porozumieniu z zarządem Wspólnoty sprawozdania finansowo-rzeczowego z zarządzania nieruchomością przez zarząd Wspólnoty.
- Przygotowanie i opracowywanie propozycji rocznych planów gospodarczo-finansowych.
- Wykonywanie wszelkich czynności formalno-prawnych związanych ze zwoływaniem i obsługą zebrań właścicieli lokali (przygotowywanie i wysyłka zawiadomień), organizacja oraz udział i obsługa techniczna w/w zebrań.
- Prowadzenie na rzecz Wspólnoty ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną.
- Wystawianie dokumentów naliczeń czynszowych w imieniu i na rzecz Wspólnoty należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości wspólnej, monitorowanie wpłat i rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością wspólną.
- Wystawianie dokumentów naliczeń czynszowych w imieniu i na rzecz Wspólnoty oraz rozliczanie zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz świadczeń indywidualnych związanych z użytkowaniem lokali: zimnej i ciepłej wody, odprowadzenie ścieków, centralnego ogrzewania oraz wywozu nieczystości.
- Rozliczanie zaliczek na pokrycie kosztów zarządu nieruchomością wspólną oraz świadczeń indywidualnych związanych z użytkowaniem lokali – zimna i ciepła woda, odprowadzanie ścieków, centralne ogrzewanie, wywóz nieczystości – oraz określenie wysokości opłat za w/w świadczenia.
- Pełna obsługa prawna zarządzaną nieruchomością – w tym skuteczna windykacja należności Wspólnoty w postępowaniu przedsądowym, sądowym oraz egzekucyjnym, jak również występowanie do zarządu Wspólnoty z inicjatywą dochodzenia należności od dłużników.
- Wystawianie i odbiór rachunków oraz faktur w imieniu Wspólnoty.
- Wydawanie zaświadczeń właścicielom lokali w sprawach mieszkaniowych.
- Składanie dokumentów sprawozdawczych i podatkowych do Urzędu Skarbowego oraz rozliczanie zobowiązań wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
- Prowadzenie rejestru zgłoszonych przez zarząd Wspólnoty (lub właścicieli lokali) awarii i usterek, umożliwiającego śledzenie procesu ich usuwania.
- Zlecanie wykonywania remontów, zgodnie z planem gospodarczym przyjętym na dorocznym zebraniu na dany rok kalendarzowy, uczestniczenie wraz z zarządem Wspólnoty przy kontroli wykonania tych prac, nadzorze i odbiorze technicznym robót.
- Dokonywanie rozliczeń za roboty i usługi związane z nieruchomością wspólną, świadczone na rzecz Wspólnoty.
- Powiadamianie pisemnie właścicieli lokali o wszelkich zmianach opłat dotyczących świadczeń w trakcie roku kalendarzowego wynikających ze zmian cen za świadczenia i usługi.
- Wykonywanie innych czynności zlecanych przez zarząd Wspólnoty, w ramach zarządu
nieruchomością.
Zakres oferowanych czynności konserwacyjnych
- Monitorowanie na bieżąco stanu technicznego nieruchomości.
- Pogotowie wodno-kanalizacyjne po godzinach pracy administratora i w dni wolne od pracy.
- Regulacja drzwi i zamków, wymiana zamków wkładek, samozamykaczy, konserwacja i naprawa zawiasów.
- Wymiana żarówek, bezpieczników, świetlówek, naprawa lub wymiana uszkodzonych wyłączników gniazd, i opraw elektrycznych na częściach wspólnych.
- Wymiana czujek ruchu do oświetlenia wewnętrznego i zewnętrznego.
- Uzupełnienie brakujących dekli w puszkach elektrycznych.
- Przeprowadzanie drobnych napraw na klatkach schodowych, korytarzach piwnicznych, holach w postaci drobnych robót tynkarskich, zaprawek malarskich, napraw uszkodzonych elementów posadzki.
- Usuwanie przecieków z dachu i zadaszeń wejść, drobne naprawy obróbek blacharskich (rynny, rury spustowe, opierzenia kominów), udrażnianie rynien.
- Zabezpieczenie wyłazów dachowych i ich naprawa.
- Drobne naprawy urządzeń zabawowych i ich konserwacja.
- Wymiana na zlecenie Zarządu Wspólnoty gablot, tablic informatycznych i skrzynek pocztowych.
- Wykrywanie i likwidacja nielegalnych podłączeń elektrycznych do obwodów administracyjnych w częściach wspólnych.
- Odpowietrzanie instalacji centralnego ogrzewania.
- Wymiana zaworów termostatycznych grzejników.
- Usuwanie przecieków w instalacji centralnego ogrzewania, ciepłej wody użytkowej i wodociągowej, znajdujących się w częściach wspólnych (od wodomierza głównego do wodomierzy w lokalach).
- Udrażnianie i konserwowanie instalacji kanalizacji sanitarnej w częściach wspólnych (od pierwszej studzienki rewizyjnej do pionów włącznie).
- Przeprowadzanie drobnych napraw chodników, schodów terenowych, terenów wokół budynku w postaci przełożeń, uzupełnień czy wyrównywania drobnych zapadnięć.
- Obsadzanie terenów zielonych materiałami powierzonymi przez Wspólnotę i ich uzupełnianie.
- Drobne naprawy wiaty śmietnikowej – naprawy tynku, podłoża i zadaszenia.
- Zlecanie dorabiania kluczy na polecenie zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej.
- Wymiana lub uzupełnianie oznakowania na drogach wewnętrznych na polecenie zarządu Wspólnoty Mieszkaniowej.
- Dodatkowo płatne:
- wywóz odpadów, które nie podlegają wywozowi przez przedsiębiorstwo sanitarne
- wymiana piasku w piaskownicy
- zakup materiałów eksploatacyjnych.
Zakres oferowanych czynności dotyczących utrzymania porządku
Codzienne sprzątanie:
- Sprzątanie klatek schodowych, korytarzy, schodów, podestów, przedsionków.
- Starcie kurzu ze skrzynek pocztowych, szafek, parapetów, gablot umieszczonych na klatkach schodowych, starcie na mokro szyb w drzwiach wejściowych na klatki schodowe.
- Sprzątanie i usuniecie zanieczyszczeń z chodników, śmietników, parkingów oraz jezdnii dojść do budynku.
- Sprzątanie papierów i innych zanieczyszczeń z terenów zieleni.
- Napełnianie pojemników śmieciami zalegającymi luzem w wiacie śmietnikowej.
- Wywieszanie w gablotach na klatkach schodowych ogłoszeń i zawiadomień, doręczanie pism i zawiadomień właścicielom domu (na polecenie zarządcy).
Okresowe sprzątanie:
- Sprzątanie korytarzy piwnicznych – stosownie do potrzeb, nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu.
- Mycie klatek schodowych, korytarzy, schodów wraz z balustradami, podestów – 1 raz w tygodniu, z zastosowaniem środków dezynfekcyjnych.
- Mycie drzwi wejściowych na klatki schodowe – stosownie do potrzeb, nie rzadziej niż 2 razy w miesiącu.
- Mycie powierzchni malowanych farbą olejną za wyjątkiem parapetów – stosownie do potrzeb, nie rzadziej niż 1 raz na kwartał w miesiącu kończącym kwartał (lamperie powyżej parteru).
- Mycie okien na klatkach schodowych łącznie z parapetami, okien w pomieszczeniach wspólnego użytku oraz okien piwnicznych oraz kloszy – stosownie do potrzeb, nie rzadziej niż 2 razy w roku, w kwietniu i październiku (zlecenie dla podwykonawcy).
- Opróżnianie koszy ze śmieci znajdujących się na obsługiwanym terenie.
- Pielęgnacja terenów zielonych, przycinanie krzewów oraz koszenie trawy (4 razy w sezonie).
- Czyszczenie osadników-wycieraczek przed wejściami – stosownie do potrzeb.
Sprzątanie w okresie zimowym:
- Usuwanie śniegu i lodu z ciągów pieszych (chodników) – codziennie w godzinach 6:00-13:00.
- Posypywanie ciągów pieszych (chodników) piaskiem i solą – stosownie do potrzeb, codziennie.